Moe van de afgelopen dagen… - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Meyke Dorp - WaarBenJij.nu Moe van de afgelopen dagen… - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Meyke Dorp - WaarBenJij.nu

Moe van de afgelopen dagen…

Door: Meyke

Blijf op de hoogte en volg Meyke

03 Maart 2011 | Spanje, Puerto de la Cruz

Ik dacht dat ik alles goed geregeld had. Dit keer geen spannende gebeurtenissen, maar mijn school regelt de plaatsing, ik heb een huis met andere studenten en een contactpersoon in Tenerife. Uiteraard klonk dit allemaal te veilig voor mijn stage…want wanneer ik stage loop moet er wat gebeuren(helaas)… en dit gebeurde ook.

Wat jullie waarschijnlijk bijna allemaal gelezen hebben in de krant, is dat er een drugsdealer was opgepakt in Tenerife. Dit was mijn 2e huisbaas. Een paar dagen voordat hij opgepakt werd had hij mij gsmst en gebeld. Gelukkig heb ik hem nooit gezien en/of gesproken. Hier schrok ik aardig van, zo komt het wel allemaal dichtbij. Elke dag liep ik 10 minuten in het donker naar huis. Dit was niet echt een probleem, maar door deze gebeurtenis ging ik wel denken en werd ik steeds banger om in mijne eentje naar huis te lopen.. Wanneer wij gingen slapen moest het raam dicht, want ik voelde mij niet meer veilig in het huis.

Die zaterdag waren wij door andere studenten uitgenodigd om naar een bbq te komen die Ed en Vemmy hadden georganiseerd voor zijn studenten (Ed en Vemmy hebben dezelfde functie voor hun studenten als Harm en Vicky voor ons). Tijdens deze bbq was het echt heel gezellig, maar wij zagen wel steeds meer grote verschillen. Hoe ‘slecht’ wij het eigenlijk getroffen hadden en hoe ‘goed’ de andere studenten. Deze avond werd het mij teveel. Ik snapte niet waarom wij weer in de ‘puree’ zaten.

Na deze avond hadden ik en mijn vriendinnen besloten dat we echt iets moesten gaan doen en dat er iets moest veranderen, zo kon het niet langer. We hebben geprobeerd dit zo eerlijk mogelijk op te lossen.. helaas is dit niet zonder tegenslagen gegaan. Gelukkig hebben wij 4en ( Laura, Britt, Sanne en ik) een mooi huis dichtbij ons werk, vlakbij de stad en lang lopen door het donker is niet meer nodig.

De afgelopen dagen heb ik veel gebeld en geprobeerd al mijn communicatie technieken (ie ik op school heb geleerd) te gebruiken. Hierdoor wist ik hoe sommigen mensen zouden gaan reageren en ik was daar echt blij mee, want zo kwam ik bijna niet voor verassingen te staan. Daarnaast heeft Ed ons geholpen met het regelen van een nieuw huis. Hier ben ik hem ook erg dankbaar voor. Ik ben enorm blij met het nieuwe huis!!

Tussen de deze gebeurtenissen door heb ik natuurlijk ook gewoon leuke dingen gedaan. Vorige week zaterdag ben ik naar Loro Park geweest en het was echt gezellig en leuk. Ik ben uitgeweest en om niet te vergeten carnaval komt er bijna:)


Un Beso, Meyke


Ps: de foto’s van de verhuizing komen vanavond of morgen op internet.

Het is nog niet afgelopen!!! Vanmiddag kwam ik thuis en hoorde ik wat er in de ochtend was gebeurd.

Britt: Vanmorgen stonden er 5 mensen voor de deur die het slot wilde veranderen omdat ze dachten dat onze huisbazin verdwenen was?! Het waren een soort deurwaarders en ze wilde dat wij dit huis uit gingen.. We hebben Ed gebelt en die heeft via de telefoon met de Spaanse mensen gesproken. Het is nu allemaal opgelost en we hoeven het huis niet uit! We hadden wel geluk dat we vrij waren vandaag, anders was het slot veranderd en konden we het huis niet meer in! Maar alles is nu goed, en kunnen we eindelijk weer adem halen!

(4 maart )Ik heb weer wat meegemaakt!! Je ziet maar weer het is in de nacht onveilig. Er is ingebroken bij de andere locatie van mijn bedrijf (zo'n 600 meter van de locatie waar ik werk vandaan). En wat hebben die idoten meegenomen... Alleen een mobiel en 2 camera's... Gelukkig is alles geregeld, maar het was wel weer even schrikken.

  • 03 Maart 2011 - 14:13

    Floortje:

    Jeeeetje, dat is wel even schrikken zeg! Wel goed dat jullie een nieuw huis hebben geregeld. Hij ziet er super mooi uit!
    Hoef je tenminste ook niet meer zo lang in het donker te lopen.
    Hoop dat je niet meer voor zulke verassingen komt te staan meyk.
    Liefs Floortje

  • 03 Maart 2011 - 21:10

    Leanne:

    gelukkig is alles toch goed afgelopen! (:
    ben benieuwd naar de foto's van carnaval! xxxx

  • 03 Maart 2011 - 21:56

    Monique:

    Ha die Meyk!
    Wat een verhaal, zeg. Kan me voorstellen dat je niet lekker meer woont in zo'n huis. Maar goed aangepakt hoor! Ik hoop dat het nu goed gaat verder, dat je gewoon kan genieten. Tot gauw, nog 23 nachtjes slapen ;)

  • 03 Maart 2011 - 23:03

    Patricia:

    Ik had ervoor gezorgd dat die mensen voor je deur zouden staan voor een btj extra spanning en sensatie:p

    Gelukkig is alles weer goed:)

    Ik mis je!!

    xxxx

  • 06 Maart 2011 - 16:55

    Kyra:

    Jeej, wat een verhaal. Gelukkig is allemaal goed gekomen. Gaaf die foto van die orka. Leuk leuk! X kyra

  • 07 Maart 2011 - 09:24

    Karlien:

    Hee meyke, ik lees je verslagen nu pas want ik was snowboarden (ben bijna net zo bruin als jij nu ;) ) Maar wat een verhalen zeg! wel een beetje eng gelukkig dat het nu opgelost is je maakt nog eens wat mee. Doe je wel voorzichtig ;) ?!?!
    xxx

  • 09 Maart 2011 - 18:00

    Je Kleine Neefje:

    pfft?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meyke

Actief sinds 25 Mei 2009
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 31594

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2014

Internship Peru

03 Februari 2011 - 19 Mei 2011

Stage Spanje

25 Mei 2009 - 17 Augustus 2009

Stage Engeland

Landen bezocht: