Wat gaat de week weer snel voorbij - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Meyke Dorp - WaarBenJij.nu Wat gaat de week weer snel voorbij - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Meyke Dorp - WaarBenJij.nu

Wat gaat de week weer snel voorbij

Door: Meyke

Blijf op de hoogte en volg Meyke

14 April 2011 | Spanje, Puerto de la Cruz

Hola Chicas y Chicos,

Ik heb even niks van mij laten horen, maar hier ben ik weer. Wat leuk dat jullie nog steeds mijn blog volgen! Deze week is alweer bijna om en het weekend komt er alweer aan!!! Tot nu toe staat er nog niet zoveel op de planning.. Sanne en ik gaan naar het strand, ik ga pannenkoeken bakken en we hebben zondag het afscheidsfeestje van Sanne. Het gaat hier ook zo snel.

Woensdag hadden we officieel geen Spaanse les meer, maar ik wilde zo graag doorgaan met leren.. dus hadden Sanne en ik als oplossing dat we samen zouden gaan lunchen en ondertussen Spaans zouden gaan leren. Helaas werd Sanne die ochtend door haar baas gebeld dat ze direct moest komen werken… Het idee was zo leuk… maar helaas ik moest in mijn eentje Spaans gaan leren. Die middag in mijn pauze ging ik langs Diego “de Nederlandse” cake bakken. Bij Diego op zijn werk zijn ze allemaal zo handig en snel in cakejes/desserts maken dat ik bijna niks durfde te doen…. ik ben natuurlijk 100x zo langzaam. In de avond waren Sanne en ik een beetje dood, dus lagen wij op de bank heerlijk tv te kijken toen Diego met 10miljard energie binnenkwam lopen. We moesten direct meekomen naar zijn werk en de cakejes verder afmaken. Het was er leuk. Uiteindelijk was “de Nederlandse” cake omgetoverd tot Argentijnse en Nederlandse mix. Ik moest er wel om lachen. Even voor alle duidelijkheid ik heb de cakejes zelf versierd:). (hoe trots kan je zijn, haha)

In mijn vorige blogs heb ik bijna niets over mijn werk verteld. Daar moet nu even verandering in komen of jullie het nou leuk vinden of niet:) Bij deze: vrijdag was het een erg leuke dag op mijn werk. Ik moest in mijn eentje twee huizen aan een klant laten zien en mijn verkooptechnieken gebruiken. Om het allemaal lekker gemakkelijk te maken kon de klant alleen Duits praten en een klein beetje Engels. Ik daarentegen kan Engels praten en een klein beetje Duits verstaan. Om goed met elkaar te communiceren spraken wij in het Duits, Spaans en Engels. Hopelijk verkoop ik het huis. Die middag moest ik mijn ontworpen brochure laten zien en verdedigen. En de brochure is helemaal GOEDGEKEURD!!!! De brochure gaat gedrukt worden voor op de beurs!!!!!! De beurs is in de eerste paar dagen van mei!!! Daarnaast was ik heel de middag bezig met iets in elkaar te zetten voor op de beurs (zie foto)..helaas was het niet helemaal gelukt.

Vrijdagavond om 7u pakte ik de bus naar Santa Cruz en ging ik op de beurs bij Sanne kijken. Het was echt een troep beurs, maar ze hadden echt hele leuke schoenen en kleren.. helaas heb ik niks kunnen kopen, omdat we geen tijd meer hadden. Die avond heeft een collega van Sanne ons mee uit eten genomen, het was erg gezellig.

Zaterdag gingen Sanne en ik naar het strand en hadden we in de middag een BBQ (verjaardag van Fenny). Die avond moest ik ook nog naar de voetbalwedstrijd van Diego kijken. Dit was wel leuk om te zien... maar ik had het zooooo koud. Het meisje wat naast mij zat kreeg helemaal blauwe voeten.... Die avond werd ik ook echt niet lekker en kreeg ik hele erge pijn in mijn buik....dus ik ging lekker vroeg slapen.

Zondag zouden Sanne en ik opgehaald worden door iemand, zodat we daarna de excursie met die vele activiteiten konden gaan doen. Hij was een half uur te laat en we vonden hem een beetje raar.. ik vond het echt helemaal niks(zie foto). Sanne en ik hadden afgesproken dat wanneer wij het helemaal niks vinden gewoon iemand konden bellen die ons gewoon ophaalt. Toen we aankwamen op de locatie dacht ik echt OMG.... waar zijn we nu weer.. ik vond het echt niks. We gingen als eerste quat rijden en ik vond het zoooo gaaf!!! Hij reed voorop daarna Sanne en ik achteraan. Na het quat rijden hadden we even pauze en gingen we paardrijden. Mijn paard was aardig hoog en ik vond het zo eng...(voor de duidelijkheid dit was zo ongeveer mijn allereerste ‘echte’ paardrijervaring). We gingen ook na ongeveer 2 minuten gelijk al in galop… op dat moment dacht ik echt dat ik van het paard ging vallen..gelukkig gaf hij en Sanne veel aanwijzingen. Ik vond het zo heerlijk om op een paard door de mooie natuur te lopen/rennen. Ook al was mijn paar eigenwijs, het was echt gaaf. Na ongeveer 5 uur wilde we eigenlijk naar huis.. ik was moe en ik wilde eigenlijk niet langer bij die meneer blijven. Hij bedoelde het goed, maar er was iets waardoor ik me niet op mijn gemak voelde. De andere twee mensen gingen naar huis en wij zouden eigenlijk blijven eten. Dit was namelijk bij de prijs inbegrepen. Sanne en ik wilde absoluut niet blijven eten. Ik vond het wel zielig, maar we wilde niet langer blijven. Hij had ons netjes afgezet en we hebben hem bedankt. Die avond ging ik nog even met Diego volleyballen en om 8uur gingen Sanne en ik als afsluiter uiteten, wand het was uiteindelijk wel een leuke dag geworden.

Maandag ga ik Sanne uitzwaaien. Zo raar ik ben al 2 maanden met haar samen op een kamer en opeens is ze weg. De stage gaat ook zo snel voorbij. Het weekend gaat zeker leuk worden en maandag of dinsdag zien jullie weer een nieuw verslag op mijn blog;).

Muchos Besos,

Meyke

  • 14 April 2011 - 10:57

    Floortje:

    Wat leuk dat het zo goed gaat op je werk. Ik wist niet dat je al helemaal in je eentje moest proberen om een huis te verkopen joh! Echt leuk! En gefeliciteerd met je borchure:)
    xxxx

  • 14 April 2011 - 13:06

    Leanne:

    hee meyke, echt hele leuke foto's!, je doet wel veel leuke activiteiten zeg! :) en hoe smaakten de cakejes? en ik hoop het ook dat je huis verkocht word. xxxx

  • 16 April 2011 - 18:16

    Jenske:

    wat weer een leuke blog :)

    oeehh nou kan je lekker ook cakejes voor ons maken straks:D

    wel leuk dat je over werk praat:P, wat goed van die brochure!!

    hahhahaa dat paard is zoo groot he!
    echt leuk wat je allemaal heb gedaan
    veel plezier nog verder dit weekend & de laatste maand!

  • 17 April 2011 - 20:19

    Monique:

    Ha Meyke,
    Wat leuk om je belevenissen weer lezen!
    Ga je de Teide nog beklimmen?? Ik denk nog regelmatig terug aan het kloofje ;)
    Ik wens je nog veel plezier en blijf vooral genieten hoor!

  • 18 April 2011 - 19:45

    Rens & Elly:

    Afgemeten aan de foto's kom je noooooooiiiiit meer naar Nederland. Veel te leuk daar!
    Any way, happy times !

    Greetz Rens & Elly

  • 03 Mei 2011 - 22:35

    Elma Oosthoek:

    hoi, we willen nog wel die kamelen zien, groetjes aan patricia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meyke

Actief sinds 25 Mei 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 31594

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2014

Internship Peru

03 Februari 2011 - 19 Mei 2011

Stage Spanje

25 Mei 2009 - 17 Augustus 2009

Stage Engeland

Landen bezocht: