De eerste 'echte' week in Puerto de la Cruz - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Meyke Dorp - WaarBenJij.nu De eerste 'echte' week in Puerto de la Cruz - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Meyke Dorp - WaarBenJij.nu

De eerste 'echte' week in Puerto de la Cruz

Door: Meyke

Blijf op de hoogte en volg Meyke

13 Februari 2011 | Spanje, Puerto de la Cruz

Wat een leuke reacties allemaal! Ik vind het echt erg leuk dat jullie mijn blog lezen. Ik wist niet dat zoveel vrienden/kennissen/familie mijn blog echt zouden gaan lezen.

De afgelopen dagen waren heel erg leuk en nieuw. Maandag was mijn eerste werkdag van 09.30 tot 13.30 en van 16.00 tot 19.30. Het werk is tot nu toe niet zwaar en ik mag mee op huisbezoeken van klanten (voor bijvoorbeeld nieuwe foto’s maken voor op de website).Ik moet op mijn stage Nederlands, Engels, een beetje Duits en een heel klein beetje Spaans spreken. Elke dag leer ik steeds meer.

Op het kantoor heb ik 2 collega’s Aníval en Oliver. Aníval leert mij veel Spaanse woorden en als tegenprestatie schrijf ik voor hem mails in het Engels (voor klanten). Oliver is de baas van het bedrijf en is erg aardig. Hij neemt de tijd om Spaanse woorden uit te leggen en verbetert mij wanneer ik een Spaanse zin probeer uit te spreken.

De pauzes duren lang en daarom gaan Hugo en ik meestal wat doen ( Hugo is ook een Nederlandse student en werkt op een andere locatie van het Makelaarsbedrijf). We zijn naar de botanische tuin geweest, hebben gegeten in een restaurant met een geweldig uitzicht. Maar we hebben ook een hele pauze op het surfstrand gezeten en genoten van de zon.

In het weekend zijn wij ( Hugo, Kevin en Marco en ik ) naar het zwempark geweest. Ik wist niet wat ik moest verwachten, maar het was super gezellig en leuk. Die avond hebben wij ook met zijn allen heerlijk een terrasje gepakt (in Playa las Americas) en heerlijk gegeten. Die avond hebben Marco en ik de bus teruggepakt en gingen we naar de verjaardag van Vicky (mijn stagebegeleidster in Tenerife). Ik heb daar de ‘Mojito’ gedronken en een Cubaans dranken ( dit drankje drink ik nooit meer, want ik kan er niet tegen….haha mama maak je geen zorgen alles is goed:) )

Persoonlijks:
Elke ochtend wakker worden met een en zonnetje en de dag beginnen met een kopje koffie. Beter kan toch niet? Elke dag voel ik me steeds beter. Ik begin te denken dat ik niet voor de winter ben gemaakt (behalve wintersport), maar de lente/zomer. Zal ik elk jaar overwinteren in een warm land?
Ja, dit zou wel leuk zijn..(blijven dromen)

Wanneer ik in het weekend wakker ben (half 10) slaapt bijna iedereen nog. Ik vind het dan heerlijk om alleen in de tuin te zitten en zon steeds meer op mijn lichaam te voelen branden. Het dauw achter de bergen wordt steeds minder en ondertussen lees ik het boek “Een nieuwe toekomst”. (De zoektocht van een journalist naar de ontvoerde kinderen van Nepal).

Een stage in het buitenland klinkt natuurlijk enorm gaaf en leuk, maar het is niet altijd rozengeur en maneschijn. Natuurlijk zie en leer ik veel, maar soms voel ik me alleen en mijn vrienden/familie zijn ver weg.

Dit is nu mijn 3e land waar ik ver weg ben.. Nu voor het eerst heb ik echt aan het begin al heimwee. Ik wil niet terug naar het ‘koude’ Nederland, maar ik wil aan al mijn vrienden laten zien hoe mooi het hier is en met lieve Patricia lachen en leuke dingen gaan doen. Nu besef ik wel hoeveel mijn vrienden voor mij beteken en dat moet ik koesteren, maar het is moeilijk want iedereen is hier anders en mijn vrienden zijn er niet. Ik mis Patricia echt heel erg en uitgaan is hier ook heel anders. Vanmiddag kreeg ik een mail van Patricia en ze komt misschien naar Tenerife. Hopelijk gaat het door:)
Natuurlijk ben ik hier pas een week en ken ik nog bijna niemand. Mijn werk is leuk en elke middag geniet ik van mijn lange pauze. Ik probeer mij altijd zo goed mogelijk aan elke situatie aan te passen. Helaas is het soms genoeg en komen er irritaties. Hoe voorkom je dit? En hoe ga je hiermee om? Dit zijn vragen die de laatste paar dagen door mijn hoofd spoken. Hopelijk kom ik tot een oplossing:)

Ik leer steeds meer zinnetjes in het Spaans goed uit te spreken. Het grapje van mij en Aníval is dan ook altijd: Despues de caminar tengo calor. Ik krijg het namelijk altijd heel warm van lopen (ik loop elke dag naast dat ik mee mag rijden met een collega 20 minuten naar mijn werk). Elke keer wanneer ik wegga zeg ik dus: Despues de caminar tengo calor. Ik en Aníval maken vaak grapjes over het weer. Het weer kan ik hier namelijk per dag/ochtend end middag totaal verschillend zijn.

Sorry, dat ik zo lang wachtte met mijn blog. Ik zal echt proberen de volgende keer sneller te zijn. Ik ga nu even douchen en heerlijk in het zonnetje liggen.

Adíos, Hasta Luego, Hasta mañana, Ciao Ciao

  • 13 Februari 2011 - 12:45

    Michael:

    Heel herkenbaar het gedeelte over het niet heimwee hebben naar het koude Nederland maar wel naar alle Nlse vrienden! Dat kan ik ook zo hebben op vakantie! Geniet er van en met je blog zijn we er toch een soort bij ^^

  • 13 Februari 2011 - 13:08

    Jenske:

    wat leeuk meykee
    ik zit hier nu onder de dekens met de verwarming aan pff
    dat in de tuin met zonnetje op je lijkt mij ook wel wat!
    heel veel plezier nog verder, en ben benieuwd hoe je spaans is als je terug bent :D

    groetjes jenske

  • 13 Februari 2011 - 13:18

    Floortje:

    Heee Meyk!
    Sorry dat ik deze week niks heb laten horen.. Mijn computer is kapot gegaan, dus ik kan niet zo vaak meer op internet lekker kijken enzo..
    Wat een super mooie foto's! Het ziet er zo leuk uit.
    Snap dat je iedereen mist. Het is moeilijk maar probeer er niet teveel aan te denken. Lekker genieten van de zon en alle nieuwe mensen die je gaat leren kennen! Hoop dat je het spaans snel een beetje onder de knie krijgt!
    Kijk uit naar je volgende blog.
    Mucho amor haha xxxx

  • 13 Februari 2011 - 22:31

    Elma Oosthoek:

    he, hoera - ik heb een leuke vliegticket kunnen bemachtigen. We gaan die Teida beklimmen! Wat heerlijk om naar uit te kijken.

  • 14 Februari 2011 - 13:14

    Hugo:

    Leuke blog ! Ook al mis je je vrienden enzo hoop ik dat je het hier ook gezellig en leuk vind met ons allemaal haha :P


  • 15 Februari 2011 - 10:39

    Hanneke:

    Lieve Meyke,
    Superleuk om je blog te lezen. Een beetje jaloers zijn we wel natuurlijk. Je heimwee begrijp ik goed, ik ken dat gevoel, maar dat komt wel goed. Schrijf maar veel bloggen, wij lezen ze met veel plezier.
    Liefs

  • 17 Februari 2011 - 15:03

    Elma Oosthoek:

    hoi, we willen weer foto's zien!

  • 17 Februari 2011 - 17:05

    Je Neefje Anoniem:

    gezellig bij het feestje van vicky. en vooral die patat ziet er lekker uit op die ene foto

  • 18 Februari 2011 - 12:12

    Monique:

    Mijn wandelschoenen staan al klaar! En er liggen echt heel veeeel schatten. Ik heb er zin in!

  • 20 Februari 2011 - 17:15

    Kyra:

    Heel leuk om te lezen wat je daar allemaal doet! Geniet ervan meid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meyke

Actief sinds 25 Mei 2009
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 31603

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2014

Internship Peru

03 Februari 2011 - 19 Mei 2011

Stage Spanje

25 Mei 2009 - 17 Augustus 2009

Stage Engeland

Landen bezocht: