Uiteten, Paragliden en Surfles - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Meyke Dorp - WaarBenJij.nu Uiteten, Paragliden en Surfles - Reisverslag uit Puerto de la Cruz, Spanje van Meyke Dorp - WaarBenJij.nu

Uiteten, Paragliden en Surfles

Door: Meyke

Blijf op de hoogte en volg Meyke

22 Maart 2011 | Spanje, Puerto de la Cruz

!Hola Chicas y Chicos

Een paar van mijn pré doelstellingen van deze stage was om mij meer te gaan verdiepen in de spaanse/zuidelijk cultuur en meer te gaan leven. Nou dat heb ik deze week gedaan.

Doordeweeks was het rustig ik ging naar mijn werk, naar de sportschool, ik sprak soms af met Diego en soms tijdens de pauzes ging ik met Sanne lunchen.

Zaterdag hadden ik en Sanne een briljant idee om vroeg de wekker te zetten en heel de dag heerlijk bij het zwembad te gaan liggen. Helaas was ons enorme briljante idee mislukt.. Het weer hielp niet mee. Het was namelijk mega bewolkt. Die ochtend zijn we boodschappen gaan en doen en in de middag klaarde het een beetje op en zijn we uiteindelijk naar het surfstrand gegaan. We hadden een paar uur in het zonnetje gezeten en pakte daarna een terrasje ( met uizicht op het surfstrand, om de surfers te spotten). Op een gegeven moment zagen we Diego ook surfen:), Toen hij daarna bij ons kwam zitten vroeg hij of ik mee uit eten ging die avond ( met zijn moeder, broer en vriendin en haar ouders). Na goed na te denken dacht oke, waarom niet? Ik wilde de zuidelijke cultuur van dichtbij meemaken? Dan moet ik nu geen nee zeggen.Die avond gingen we niet naar een normaal restaurant waar de toeristen komen, maar waar de locale bevolking komt. We aten in een aangebouwd gedeelte van een woonhuis (soort schuur) waar allemaal mensen zaten aan tafels (zoals in een restaurant) alleen zaten we op plastic stoelen en/of krukjes. Het was een mega herrie de hele tijd. Het eten was redelijk lekker en ik heb veel gelachen. De voertaal is uiteraard Spaans, maar de familie van Diego is Argentijns, dus er werd met veel accenten gesproken.. dit was voor mij erg moeilijk om te verstaan, maar gelukkig werd er wel geprobeerd het gesprek voor mij te vertalen. Daarna zijn we met zijn alle nog een drankje gaan doen en was ik om 2u thuis. Het was een leuke avond, maar toen ik thuis was rende ik bijna naar mijn bed, want de volgende dag moest ik al om 10u klaar staan om te gaan paragliden.

Zondag in de ochtend rende we met zijn allen door het huis.. Oee wat was ik zenuwachtig. Ja het was nu echt de dag. De dag dat ik straks in de lucht vlieg.. Rond 11 uur stonden we op de helling en Sanne ging als eerste, ik als tweede en daarna Laura en Britt. Haha uiteraard had ik de knappere pilot;). Het was echt een enorme ervaring en misschien kan ik het ooit zelf. De rust en de uitzicht is enorm mooi en indrukwekkend.

Die middag gingen we met zijn alle naar het strand, want het was een geweldig mooie dag. Deze dag was ik nog niet klaar met spectaculaire activiteiten.. Ik kreeg namelijk ook surfles van Diego. Tijdens mijn eerste les moest ik peddelen… en peddelen… en peddelen… en peddelen, maar telkens bij een hoge golf viel ik bijna om of om… haha. Ik denk dat het er echt hilarisch uitzag… maar Diego vertelde mij dat ik het erg goed deed tijdens mijn eerste les. Rond 5u werd het mij een beetje teveel. Ik had teveel nieuwe indrukken gekregen.. dus ik ging 1uurtje slapen en daarna ging ik met de meiden eten bij Lindsay. Helaas werd ik wakker met koorts.. Ik ben wel meegegaan . Het was erg gezellig, maar ik was heel blij toen ik weer in mijn bed lag. Die avond heb ik heerlijk lang geslapen en de volgende dag voelde ik mij een klein beetje beter.

Maandag zijn ik en Diego naar een plek geweest in Puerto waar vroeger piraten kwamen en daar mensen neerschoten. ( zeer fijn om te weten..) Maar de plek was echt heel mooi. Het leek echt uit de film van Pirates of de Carribean: de grotten, het water, de vogel en de planten. Het was erg mooi om te zien. Die avond was ik weer helemaal kapot en ben ik weer lekker vroeg gaan slapen.

Vanavond zie ik mijn moeder en ik kijk er echt naar uit. Ik wil alles aan mijn moeder laten zien, mijn vrienden, de omgeving, hoe de mensen hier leven en mijn moeder laten kennismaken met het lekkere eten;).


Cultuur
Ik wilde mij verdiepen in de zuidelijke cultuur en nu heb ik het gekregen, ik zit er nu middenin… maar nu vind ik het moeilijk. Ik moet elke keer iedereen twee zoenen geven. Ook al ken ik diegene helemaal niet. Meestal ben ik in het begin heel erg afstandelijk bij nieuwe familie/vrienden, maar nu moet ik telkens al twee zoenen geven. Ik heb nu echt kennisgemaakt met de zuidelijke cultuur nu moet ik er mee om leren gaan. Dit is weer een nieuwe uitdaging. Het is namelijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Muchos Besos, Meyke

  • 22 Maart 2011 - 21:02

    Karlien:

    Stoer hoor dat paragliden! het ziet er gelukkig allemaal nog heel gezellig uit! xx

  • 23 Maart 2011 - 08:39

    Floortje:

    Echt leuke verhalen Meyke!
    Leuk dat je moeder er nu is. Kan je alles wat je meemaakt laten zien!
    Ennn als je straks heeel goed kan surfen mag je mij wel een lesje geven hoor!! hahah
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meyke

Actief sinds 25 Mei 2009
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 31599

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2014

Internship Peru

03 Februari 2011 - 19 Mei 2011

Stage Spanje

25 Mei 2009 - 17 Augustus 2009

Stage Engeland

Landen bezocht: