Memories, toerist zijn en werken - Reisverslag uit Lyndhurst, Verenigd Koninkrijk van Meyke Dorp - WaarBenJij.nu Memories, toerist zijn en werken - Reisverslag uit Lyndhurst, Verenigd Koninkrijk van Meyke Dorp - WaarBenJij.nu

Memories, toerist zijn en werken

Door: Meyke

Blijf op de hoogte en volg Meyke

11 Juni 2009 | Verenigd Koninkrijk, Lyndhurst

Maandag 8 juni kwam Ulrika terug van vakantie en was ik gelukkig niet meer de enige vrouw dat overnacht op de derde verdieping.

Om te vieren dat ze weer terug was had Ulrika allemaal traditioneel eten van haar eigen land meegenomen. Ze was namelijk op vakantie geweest naar haar familie in Zweden. We deden dit op een traditionele manier. In onze ene hand glas Zweedse wodka en andere hand eten(om de pijn in je keel te verzachten denk ik). We hieven ons glas ( ik een halve Zweedse wodka) zeiden in alle talen proost en gooide het sterke spul achterover…(oeee het was echt heel sterk) en we namen een hap van ons eten..Het eten smaakte bepaald.. en toen wist ik het. Het eten was hetzelfde als wat ik had gegeten in de Oekraïne. De witte broodjes met sla, vis, zoute komkommer. Ik vond het heerlijk en ik was even een paar minuten weg in mijn gedachten.. ik zag alles weer voor mij.. de kinderen, de zigeuners, Paul en Nathalie en Kiev.

Nadat iedereen het eten had geproefd ging er een joint rond, geloof ik.. Ik weet eigenlijk niet wat het was (Maak je geen zorgen ik heb niets genomen!). Daar zaten we dan de ene was meer dronken dan de ander iedereen had een eigen verhaal we maakte lol en lachten met elkaar. We hadden allemaal heimwee naar huis.. Sommigen wisten niet waar ze thuis hoorden en zochten naar een plek op de wereld waar ze dat ene gevoel kunnen vinden. Na 3 glazen rosé vond ik het mooi geweest en ging ik naar bed, maar dit was een avond om nooit meer te vergeten.

De volgende dag gingen Ulrika, Peter, Cuba en ik een dagje de toerist uithangen in Swanage.
We hebben klifs bekeken, gewandeld en genoten van de mooie natuur.
Op weg naar de klifs liepen we langs een markt en een verkoopman zei heel hard:
“Would you like to buy flowers for your Girlfriend!!” en Cuba (waar ik naast liep) zei heel droog: “Sorry man She is not my Girlfriend”. Het was zo gênant voor de verkoopman dat ik het even moeste melden op mijn site.


Meyke heeft promotie gemaakt naar haar eigen naam op de kassa!!!!!.
Als je bijvoorbeeld water wilt intikken bij de kassa om de gast te laten betalen moet je eerst je eigen naam aanklikken. Mijn naam stond er niet.. tot vandaag!!!. Ik ben er wel een klein beetje trots op, want dit betekent dat ik er nu echt bij hoor.

Als laatste wil ik mijn lieve oma van harte feliciteren met haar verjaardag! En ik wil iedereen bedanken voor de lieve berichtjes

Liefs,

Meyke

  • 11 Juni 2009 - 15:29

    Karlien:

    Hee meyke, haha ik ben weer de 1e die reageert (h) Ik vind het nog steeds echt leuk om je verhalen te lezen :). Ik ben blij dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Je hebt geluk dat je met leuke mensen zit:). Haha wel leuk dat je er nu écht bijhoort met je eigen naam bij de kassa:). xxxxxxxxxxx

  • 12 Juni 2009 - 04:18

    Nick Miltenburg:

    Klinkt tof Meyke! Vooral aant feesten geloof ik, haha. En ik ken jouw met drinken. Als ik weer denk aan Hongarije.

    Veel plezier daar nog!

    Nick

  • 12 Juni 2009 - 12:32

    Floortje:

    heee Meyk!
    hahaha leuke feestjes daar!:D
    ik hoop echt dat je nog veeelmeer van dat soort dingen krijgt! Ook fijn dat Ulrika weer terug is en dat je leuke dingen met hun kan doen! K ben jaloers op je hoor!!!
    xxxxxxx

  • 12 Juni 2009 - 16:30

    Hanneke:

    Leuk, Meyke al die verhalen van je. Zeker ook de foto's, zo kunnen we het ons nog beter voorstellen hoe het daar is.
    Veel liefs en groeten
    Hanneke

  • 15 Juni 2009 - 19:51

    Antoinette:

    ha die Meyke, wat maak jij een leuke dingen mee; ik ben weer terug in mijn au-pair tijd als ik alles over jou lees. Gelukkig heb je vrienden gemaakt en kan je er in je vrije dagen met hen op uit. Ik kan me nog herinneren dat ik het de eerste tijd ontzettend eenzaam vond. Geniet van alles he. Morgen vertrek ik voor de rest van de week naar Denemarken voor een congres en kom dan op je verjaardag pas terug; daarom alvast heel hartelijk gefeliciteerd en een paar dikke virtuele klapzoenen van mij en Jan

  • 15 Juni 2009 - 20:58

    Mama:

    hey meyke, wat spannend dat we bij je komen overnachten. We hebben de boten nu ook geboekt, dus bestel alvast maar een beetje zon.

  • 17 Juni 2009 - 07:58

    Sanne:

    Hee lieve Meyke,

    Jeetje, was het me helemaal ontgaan dat je zulke leuke blogs bij houdt!
    Echt tof om te horen wat je allemaal in het hotel doet!
    Mooie foto's ook :)
    Hoe is het met je Engels? Begin je er al in te denken? ;)

    Nou ik blijf je blogg volgen hoor!
    En ik proost de 21e op je!

    Heel veel liefs!xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Lyndhurst

Stage Engeland

.

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2009

Dan ga ik nu maar..

05 Augustus 2009

Nog 2 weken

20 Juli 2009

Mijn ouders en lieve zusjes

04 Juli 2009

Het gaat goed

25 Juni 2009

Londen!
Meyke

Actief sinds 25 Mei 2009
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 31611

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2014

Internship Peru

03 Februari 2011 - 19 Mei 2011

Stage Spanje

25 Mei 2009 - 17 Augustus 2009

Stage Engeland

Landen bezocht: