Van meditatie en vegetarisch eten naar feesten - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Meyke Dorp - WaarBenJij.nu Van meditatie en vegetarisch eten naar feesten - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Meyke Dorp - WaarBenJij.nu

Van meditatie en vegetarisch eten naar feesten

Blijf op de hoogte en volg Meyke

04 December 2014 | Peru, Cuzco

Lieve Iedereen,

In mijn vorige verslag beschreef ik dat ik meer wilde aarden. Daar begon ik in de maand november dan goed mee. Samen met vriendinnen ben ik naar een yoga-retreat weekend geweest. Het was een heerlijk relax weekend, waar ik te maken kreeg met een hele andere soort stijl van leven. Ik at alleen maar vegetarisch eten en leerde over hun andere stijl van leven. Ik wil aangeven dat de stijl waarmee ik te maken heb gehad me heel erg uit mijn comfort-zone heeft gehaald. Ik respecteer elke andere levensstijl, maar dit was teveel voor mij. Tijdens het weekend hadden we een water-ceremony, fire-ceremony, yoga, sound-healing, meditatie en leerde we over hun filosofie. Tijdens sommige sessie kon ik mijn lach moeilijk inhouden en yoga van 2u om zeven uur ochtends is echt niks voor mij. Ik wil eerst ontbijten! Ook waren er geen stoelen en moesten we telkens in kleermakers zit op de grond zitten. Ik weet nu dat ik het ook heel fijn vind om op stoel te zitten. Ik heb enorm veel lol gehad en ik ben blij dat ik dit heb meegemaakt en ik ook weet wat ik niet wil.

De weken erna ben ik omgegaan met vriendinnen die anders in het leven staan dan ik gewend ben. Ik kreeg te maken met een hele andere kant van Cuzco, daarbij wil ik wel duidelijk maken dat ik de mooie kant leerde kennen, spiritualiteit.

Na het weekend kwam ik ook in contact met healing house. Elke maandag volg ik nu Yin-Yoga en ik heb speciale evenementen gevolgd, zoals reiki-healing groep meditatie. Ik voelde me erg goed maar al vegetarisch eten, relax weekend, yoga, reiki vond ik wel teveel van het goede en toen
ontmoette ik een jongen en vergat ik totaal mijn balans, verstand en alles. De dagen liepen door elkaar en het werd mijn lichaam teveel. Ik werd ziek.. Natuurlijk wist ik dat dit kwam doordat ik mezelf helemaal vergeten was. Ik dacht niet meer aan mijn meditatie elke maandag en woensdag. Ik vergat mijn gezonde eetgewoonte, dronk meer alcohol en ging veel te veel uit. Ik werd zo ziek dat ik mijn balans ook niet terug kon krijgen. Gelukkig kwam er een grote verandering. Ik moest verhuizen. In het begin vond ik dit geen leuke gedachte, maar nu ben ik er erg blij mee en ik heb mijn balans weer terug. Ik woon nu in een erg licht huis en nog steeds dichtbij de stad. Om het voor sommige nog zweveriger te maken ik mediteer nu elke ochtend minimaal 10 minuten en het bevalt me heel goed.

Ik heb in de afgelopen maanden erg veel over mezelf geleerd en ik ben blij dat ik het mee mag maken. Deze maand december wordt een bizarre maand ik mis mijn familie tijdens de feestdagen, maar mijn vrienden Andy en Stephan komen langs en daar kijk ik erg naar uit. Verder is mijn doel om het deze maand rustig te houden, ik wil mijn balans behouden en tot slot ik zal jullie met gerust hard vertellen ik ben nog steeds singel niks aan de hand en ik kom ook singel terug ;)

Ik wens jullie alvast fijne feestdagen en tot het volgende verslag!

Muchos Besitos Meyke

  • 04 December 2014 - 19:52

    Jenske:

    Haha is dit eat pray love the remake?

    Heel leuk meyk, en wie weeet misschien wel niet single je zit er nog ff. Oehoeeehoeeehhhh

  • 07 December 2014 - 23:33

    Monique :

    Geniet van het bezoek van je vrienden en fijne feestdagen voor jou!!! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meyke

Actief sinds 25 Mei 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 31584

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2014

Internship Peru

03 Februari 2011 - 19 Mei 2011

Stage Spanje

25 Mei 2009 - 17 Augustus 2009

Stage Engeland

Landen bezocht: